Sunday 18 March 2012

Kenapa aku masih mencari-cari biasiswa sedangkan...Oh,no result SPM 2011 semakin hampir!!!


Assalammualaikum.
Entri ini untuk diri sendiri khususnya.




Baru haritu kawan aku waktu sekolah rendah dulu update status mencari-cari biasiswa yang boleh dia apply. Yes,aku jeles tau dengan kawan aku tu tapi mestilah die tak tahu.kih3.Selepas membaca status berkenaan terus aku melihat diri sendiri.Rase tak layak tauu.Aku belajar start fokus sikit sangat form5.Fokus bnyak sikit separuh akhir form5. Fokus banyak sangat tak boleh pulak sebab nanti aku meroyan macam orang gila.hahahah.Eh, pleasee.Tak pernah dengar ke study smart not hard..Uh, sehmat lew sangat aku ini belajar.hahahahaw.


Baiklah, kenapa aku masih mencari-cari biasiswa sedangkan......perasaan aku mengatakan aku tak mampu apply biasiswa.Tak dapatpun nak full kan kriteria yang dieorang nak sebenarnye.Seperti paling kurang straight A tanpa A- atau 8A dengan hanya A+ atau A sahaja.Bace kriteria tu pun buat aku rase macam ehh apekau ingat aku pandai sangat.Then orang bagi biasiswa tu kate ciss,,apekau tak pandai ade perasaan nak orang sponser!.hahaha.Oh,aku tidak lah berkecil hati kerana kalau aku ada yayasan sendiri mestilah aku bagi biasiswa pada budak yang potensinye cerahh, ye dak.





HABISTU KENAPA CARIK LAGI!!! 

google


Kerananya dari situkan, aku tahu yang banyak lagi biasiswa yang ada untuk bukan sahaja lepasan SPM, malahan STPM,MATRIK,PhD dan banyak lagi.Waima tengah kerja kalau nak sambung belajar pun masih ade peruntukan biasiswa atau pinjaman.So,kalau kau kecundang SPM jangan risau sebab banyakk sangat peluang lepastu.Cuma pastikan peluang lepastu janganlah lepaskan sia-sia.Amik pengajaran SPM kali ni.*rujuk ayat selepas assalammualaikum di permulaan entri*.And pleasee jangan putus asa.Kerana putus asa kedengaran tidak cool okay.



Sebagai manusia biasa aku mestilah mengharapkan yang terbaik bila bertentang mata dengan result SPM aku pada 21.3.2012.Dah nak dekat sangattt la woi!!! Mau tak tidur malam mengeluh dengan diri sendiri.Ada kawan  mengadu jugak kat aku benda yang sama so aku cuba la nasihatkan ape yang patot padahal diri sendiripun  2 x 5 je.hihihi.Tak terlepas akupun mengharapkan keajaiban pada kertas result tu nanti dapat straight A insyaallah.Tapi kalau dapat result senyumpun aku reda.



Nombor giliran ai rahsieeeee.:D



Tolong doakan ai dapat ini SEMBILAN tau! 9A+.insyaallah:)



Marilah kita berdoa banyak-banyak sekarangg.huuuuuuuu.Anis,kalau result hampeh bolehlah bace entri kau yang ini balik.Sungguh bermotivasi bukan???Kah3.Awak semue tolong doakan saye ye.hehe.^-^ (sambil buat muka konon-konon comel ah.malu tau.hehe)








Oh,setakat ini aku baru tahu satu biasiswa yang dah boleh diapply di SINI.







No comments:

Post a Comment