Thursday 5 April 2012

Review: Wrath of The Titans


Assalammualaikum

Aku baru je tengok cerita ni dua hari lepas.Bajet glemer betul nak tulis review dekat belog.kih3.



menonton dengan teman3 tersayang adelah kebahagiaan.hehe.tetibe.




Ini adelah review dari sudut mata aku:

ehem3.


Cerita ni memang la best dengan adunan aksi dan kepelbagaian teknik janaan komputer ewah! tak agak ayat mak.Ye memang best, tapi kenape takde hero abang kacak dalam filem ni?????!!!!! Watak sampingan kacak pun takde tau.Awww,sedih mak macamni.wuwuwu.


Lagi satu, jalan cerita dia memang senang sangat.Kalau dewa-dewa tu takde masalah keluarga cerita ni takkan jadik.Simple, dalam adik beradik ade saling jeles3 lepastu yang paling tersisih datang nak balas dendam dekat bapak die.Haaa, gitulah adik beradik dewa a.k.a tuhan dalam cerita ni.


Ibu bapa yang bawa anak-anak belum mumais sangat digalakkan lepas menonton terangkan sikit-sikit pasal cerita ni, yelah bebudak kan.Dia boleh salah faham la sebab dewa tu dipanggil god, god kan tuhan.Tapi tuhan die kenape macam manusia siap boleh sakit mati semua.Jadi kene terangkan.Kena!!!! sebab, kalau anak-anak anda dah salah faham dari kecil macamane pula dewasanya nanti,cewahh!


Kalau yang ade rase cerita ni sesat, ya memang pun tak selari dengan akidah islam kita.Jadi kat sini boleh la kita buat perbandingan.Contohnye cerita ini ada banyak tuhan, dewa perang,bapak dewa,anak dewa,dewa separuh manusia separuh,adik beradik dewa, takke boleh menimbulkan pergaduhan dah banyak sangat tuhan.



Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
1. Katakanlah (wahai Muhammad surah-al 'Ikhlas): “Dia-lah Allah, Yang Maha Esa,
2. Allah adalah Tuhan yang bergantung kepada-Nya segala sesuatu.
3. Dia tiada beranak dan tiada pula diperanakkan,
4. dan tidak ada seorangpun yang setara dengan Dia

Maksud surah Al-Ikhlas

Tonton cerita ini lalu anda akan dapat lihat betapa agungnya tuhan kita.Sangat sempurna segala zatnya.Hanya perlu bandingkan cerita ini dengan surah di atas yang menerangkan segala kebesaran Allah walau dengan  hanya empat ayat.Subhanallah:).Allah lah yang maha berkuasa di langit dan dibumi serta tiada sesuatupun yang setara dengannya.Jadi tak mungkin ade gaduh3 macam dalam cerita ini:)

Kesimpulannya bolehlah pergi tengok,best, tapi jalan cerita sangat boleh dijangka.huhu ^-^.



No comments:

Post a Comment