Friday 19 July 2013

SABAH


Assalammualaikum.

Amboi, dup dap dup dap sangat tau nak pergi sabah ni.Tapi semua benda belum settel.Pergi sana bawak barang sikit aje.Watlek dulu ah.hehe.Kang nanti aku yang menyesal tak prepare awal.Padan muke!

Meh cerita sikit.Sabah ni tau tak kat mana? Ala kalau tengok peta dulu masa sekolah mesti cakap yang macam kepala anjing tuu.Haha, tak sangke kejap lagi aku stay sana.Siap kat sandakan lagi:p.

Sandakan yang dekat hidung anjing tau:)
[KREDIT]



Btw, bila di sabah nanti aku ada harapan,nak stadi rajin-rajin.ehee.Ai dah bosan uolls jadi pemalas.Which is sangat ketara masa form4 and 5 dulu.Adalah sebabnya kan.Masa tu memang lah tak rasa ape-ape.Then masuk matrik amik kau.Sesak nafas ni.Rasa down and lost hope tu slalu lah jugak.Tapi kat matrik nilah masa muhasabah diri.Ape je yang aku dah dilakukan sepanjang hidup ni.Sejauh mana kehadiran diri ini memberi kesan kepada yang lain.Bak kata Prof. Muhaya, jadikan hidup di dunia ini untuk memberi sebanyak-banyaknya dan akhirat nanti untuk menerima sebanyak-banyaknya;).Owh prof,, i'll always love ur words.Lagi-lagi buat sesuatu jangan mengharap penghargaan dan pujian manusia.Masuk hati key.

Malas yang dimaksudkan di atas bukan lah malas tergolek macam ular sawa kenyang tu.Tapi sebolehnya kalau belajar, aku dah buat yang terbaik kan.So, whatever the results nanti after the exam bolehlah cakap kat diri sendiri: oh takpe result macamni, yang penting aku dah buat yang terbaik.Kita sendiri rasa dan tahu sejauh mana yang TERBAIK tukan.Kalau masa spm dulu bila orang pujuk aku: takpelah anis,,,kan dah buat yang terbaik.Aku dalam hati gelak je.Mane ado yang terbaik.Tak maksimum langsung usaha.So, masa tu aku takdapun pujuk diri cakap takpe dah buat terbaik.Cakap padan muka adalah!

Good luck lah untuk diri sendiri.Mana tahu rezeki kat sana.Untung-untung dapat first class degree tak payah bayar balik PTPTN.Insyaallah, selalu doa-doakan ea.Tapi paling penting ai tak sabar nak naik BELON. Yeahhhhh;)





No comments:

Post a Comment