Thursday 23 February 2012

Salah asuhan?

Assalammualikum.



menangislahh..


Aku tersangat pelik harini.Kerja dekat tempat jagaan kanak-kanak adalah seronok, lagipun kalau semua dieorang tidur pada sleeping time maka aku pun bolehlah buat benda yang disukai iaitu....tidur sekali.kuang3.



Pelik #1: Kenape aku boleh tertidur sekali sampai satu jam.Ishhh...tak agak.Selalu aku tak buat tau.Biasenye aku memasak,kemas taska,sapu sampah,bla bla bla.Okay tipu.Paling-paling aku baca komek jew.haha.


Pelik #2: Harini ialah hari kesebelas bekerja sebagai pekerja on call di taska.On call tu,engkau ade??Takpelah feeling doktor siket-sikit.Namun benda pelik ialah aku tak tahu dan malas nak tanya gaji aku berape.kih kih kih.Sampai sekarang tak tahu gaji!


Pelik #3: Inilah yang terpaling pelik.Salah siapakah jadi begini?Aku kerja jaga anak orang penuh kasih-sayang dan berciri ibu mithali tapi di salah guna.Salahnya budak fevret aku kini menjadi budak terpaling gembeng.Mesti nak  kene dokong lahh ajak bergurau senda.Ape ingat tak ade kerja lain.Ya, memang tersilap mencurahkan banyak kasih-sayang.Kadang-kadang kene dengki juga bia budak tu jadi gagah perkasa. Yeahh,,aku dah jumpa alasan untuk mendengki budak tu.

Kita jumpa esok yee.hehe.





Memang tersilap.Sebab tu lah ade pepatah melentur buluh biar dari rebungnya.Kalau anak dah besar panjang nak suruh buat ape pun payah.Membazir air liur.Mestilah membazir,air liur aku contohnya berharga sama dengan air liur burung walit.hahahahahhahahahahahaah.




No comments:

Post a Comment